مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آذر 1399 ساعت 09:452020-12-14بين الملل

تحریم های یک جانبه آمریکا نقض بنیادین حقوق بشر دوستانه


تحریم های یک جانبه آمریکا علیه مردم ایران نقض صریح قواعد آمره و اصول مصرح بشردوستانه است، بیمارانی که در اثر تحریم دارو در معرض تشدید وضعیت درمانی خود قرار می گیرند، - "تحریم های یک جانبه آمریکا نقض بنیادین حقوق بشر دوستانه" یک کارشناس مسایل بین الملل گفت: تحریم های یک جانبه آمریکا علیه مردم ایران نقض صریح قواعد آمره و اصول مصرح بشردوستانه است، بیمارانی که در اثر تحریم دارو در معرض تشدید وضعیت درمانی خود قرار می گیرند، نمونه بارزی از این نقض بنیادین حقوق بشر دوستانه هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رضا رسالت، کارشناس روابط بین الملل در یادداشتی با عنوان تحریم های یکجانبه آمریکا نقض بنیادین حقوق بشر دوستانه نوشت: حقوق بشر دوستانه به منظور حمایت از حقوق نوع انسان و واداشتن دولتها به رعایت شأن و مرتبت انسانی تدوین و توسعه یافته است.

در وضعیت کنونی که بشریت روح تازه ای در حقوق بین الملل دمیده، تحولات ساختاری و توسعه ی تدریجی در بخشهایی از این مجموعه قواعد، به چشم میخورد.

در این تغییر رویکرد در جامعه ی بین الملل، یعنی مبنا قرار گرفتن بحث انسانیت و بشریت و امنیت انسان، موضوع انسانیت با منافع دولتها گره خورد، دولتها به منافع ملی حیاتی شان به عنوان سازوکاری برای فرار و رهایی از تعهدات و موازین بشردوستانه توسل می جویند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحریم های یک جانبه آمریکا نقض بنیادین حقوق بشر دوستانه

تحریم های یک جانبه آمریکا نقض بنیادین حقوق بشر دوستانه