مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آذر 1399 ساعت 09:552020-12-14سياسي

ازدواج 7000 کودک ایرانی در بهار امسال


ازدواج 7000 کودک ایرانی و لایحه ای که همچنان خاک می خوردبر اساس آمار منتشر شده «گزارش وضعیت اجتماعی و فرهنگی ایران» توسط مرکز آمار ایران، در بهار سال جاری بالغ بر 7000 ازدواج دختر بچه 10 تا 14 ساله و یک ازدواج دختر بچه کمتر از 10 سال به ثبت رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، این در حالی است که لایحه منع ازدواج کودکان زیر 13 سال چند سالی است که از سوی معاونت امور زنان و خانواده رییس جمهوری به کمیسیون لوایح دولت ارائه و همچنان در انتظار تصویب است.

اسفند سال 97 بود که معاونت امور زنان و خانواده رییس جمهوری لایحه حذف تبصره مربوط به ازدواج دختران زیر 13 سال را به دولت ارسال کرد.

لایحه ای که هدفش مبارزه با کودک همسری و سوء استفاده از کودکان در پوشش ازدواج بود اما همچنان بعد از گذشت حدود دو سال در انتظار رسیدن به صحن مجلس است.

اگرچه آمار منتشر شده از ازدواج دختران کمتر از 14 سال در بهار 99 نسبت به سه سال گذشته کاهش داشته است اما همین آمار نیز قابل تامل است چراکه طبق نظر کارشناسان، دختر 14 ساله ای که از منظر قانون برای انجام امور رسمی و اداری نیازمند اعلام نظر ولی قهری خود است و نمی تواند در انتخابات شرکت کند و یا گواهینامه رانندگی بگیرد، چگونه می تواند یک زندگی را اداره کند و وارد زندگی مشترک شود؟.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ازدواج 7000 کودک ایرانی در بهار امسال

ازدواج 7000 کودک ایرانی در بهار امسال