مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آذر 1399 ساعت 12:452020-12-14اجتماعي

نجات اثر 7000ساله تپه حصار مستلزم همکاری کشاورزان محلی است


مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان معتقد است که نجات اثر تاریخی 7000ساله تپه حصار مستلزم همکاری کشاورزان و مردم محلی و مسوولان استانی است.

- ایسنا/سمنان مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان معتقد است که نجات اثر تاریخی 7000ساله تپه حصار مستلزم همکاری کشاورزان و مردم محلی و مسوولان استانی است.

مهدی جمال در حاشه بازدید از این محوطه ارزشمند باستانی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: اراضی کشاورزی پیرامون تپه حصار مالکان متعددی دارد و برای بازسازی این اثر ارزشمند نیازمند همکاری همه آنها هستیم.

وی با اشاره به کمبود اعتبارات برای بازسازی و ساماندهی مناطق پیرامونی این اثر افزود: متاسفانه امسال هیچ اعتبار استانی به این بنا تعلق نگرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان ادامه داد: برای مرمت و بازسازی مجموعه تپه حصار دامغان 2 میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار ملی در نظر گرفته شده است اما برای بازسازی اثر علاوه بر بودجه ملی نیازمند اعتبارات استانی نیز هستیم و این در حالی است کها برای امسال هیچ بودجه استانی به مجموعه تپه حصار تعلق نگرفته است.

جمال با بیان اینکه کارگاه مرمت تپه حصار نباید تعطیل شود اضافه کرد: برای تداوم فعالیت این کارگاه باید هر ساله بخشی از اعتبارات استانی نیز به این پروژه اختصاص بیابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نجات اثر 7000ساله تپه حصار مستلزم همکاری کشاورزان محلی است

نجات اثر 7000ساله تپه حصار مستلزم همکاری کشاورزان محلی است