مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آذر 1399 ساعت 13:052020-12-14اجتماعي

قول های جدید از چشمه علی شهر ری تا آب انبار ورامین


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهران گفت: با اعتبارات پیش بینی شده طرح مرمت تپه تاریخی و نقش برجسته قاجاری چشمه علی انجام می شود.

- معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهران گفت: با اعتبارات پیش بینی شده طرح مرمت تپه تاریخی و نقش برجسته قاجاری چشمه علی انجام می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مرتضی ادیب زاده - معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران - گفت: تپه چشمه علی، در امتداد دامنه و دیواره شرقی و جنوبی تپه تاریخی چشمه علی در برخی نقاط خالی شده و خاک تپه ریزش کرده است که قصد داریم قسمت های آسیب دیده را با مصالح مناسب استحکام بخشی کنیم و در پایان با کاهگل پوشش دهیم.

او با اشاره به روند افزایشیِ فرسایش و آسیب هایی که به نقش برجسته چشمه علی وارد شده، ادامه داد: برای حفاظت نقش برجسته چشمه علی بودجه ای مناسب اختصاص داده شده تا قبل از پایان سال جاری روند مرمت آن آغاز شود.

در سال های 1313 تا 1315 هجری شمسی، تپه کنار چشمه علی توسط تیم کاوش اریک اشمیت کاوش شد و آثاری مربوط به آغاز هزاره چهارم، دوره های اسلامی و اشکانی به دست آمد که اکنون بخشی از این آثار در موزه های آمریکا و بخش دیگر در موزه ایران باستان نگهداری می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قول های جدید از چشمه علی شهر ری تا آب انبار ورامین

قول های جدید از چشمه علی شهر ری تا آب انبار ورامین