مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آذر 1399 ساعت 15:252020-12-14سياسي

ایران امروز مینیاتوری از نزاع های فلسفی جهان است


عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه ایران مینیاتور نزاع های فکری فلسفی جهان است، تأکید کرد: امروز ما در معرض هجمه زیادی از علوم مدرن قرار داریم؛ - ایسنا/قم عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان اینکه ایران مینیاتور نزاع های فکری فلسفی جهان است، تأکید کرد: امروز ما در معرض هجمه زیادی از علوم مدرن قرار داریم؛ یعنی با مدرنیته در تمامی ابعاد مواجه هستیم؛ لذا باید ببینیم تفکر اسلامی در برخورد با تفکر غربی چه هویت عقلانی را طرح می کند.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا قائمی‎نیا، مدیر قطب فلسفه دین پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، 24 آذرماه در نشست خبری همایش فلسفه دین اسلامی گفت: فلسفه دین اسلامی یکی از ضرورت های مهم دنیای امروز است که باید به آن پرداخته شود؛ در غرب بعد از افول پوزیتویسم منطقی از 1930، فلسفه دین احیا و به شدت مطرح شد و تا امروز هم جزء مباحث مهم فلاسفه تحلیلی و قاره ای است.

وضعیت کشور ما هم بعد از انقلاب به این سمت رفت که مباحث به صورت جدی تر مطرح شود و بزرگانی چون شهید مطهری به این مباحث حتی فلسفه دین اسلامی پرداخته بودند.

وی افزود: با توجه به حاکمیت انقلاب، مباحث فلسفه دین از دو جهت اهمیت یافت؛ یکی از این جهت که برخی به دنبال تحکیم و تبیین فلسفه دین اسلامی بودند و از جهت دیگر هم م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران امروز مینیاتوری از نزاع های فلسفی جهان است

ایران امروز مینیاتوری از نزاع های فلسفی جهان است