مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 آذر 1399 ساعت 15:402020-12-14اقتصادي

تأمین 70 میلیون دلار سرمایه برای فاز 11 پارس جنوبی تا پایان سال


معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران گفت: تاکنون 15 میلیون دلار در طرح فاز 11 پارس جنوبی هزینه شده است و تا پایان سال 70 میلیون دلار دیگر نیز تأمین می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، رضا دهقان امروز (دوشنبه، 24 آذرماه) در آیین آغاز عملیات حفاری نخستین چاه فاز 11 پارس جنوبی از طریق ویدئوکنفرانس گفت: توسعه میدان های مشترک به ویژه میدان مشترک پارس جنوبی برای وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران اهمیت ویژه ای دارد.

وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر شاهد راه اندازی پی در پی فازهای میدان پارس جنوبی بودیم، افزود: نتیجه این مهم این بوده است که تولید روزانه گاز طبیعی میدان گازی مشترک پارس جنوبی از 285 میلیون مترمکعب در سال 92 به رقم کنونی بیش از 700 میلیون مترمکعب در روز رسیده است و از قطر پیشی گرفتیم.

معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه همه بلوک های میدان پارس جنوبی غیر از فاز 11 تولیدی بوده و گاز از دریا به پالایشگاه ها ارسال می شود، اظهار داشت: هدف از طرح توسعه فاز 11 این بود که فشارافزایی هم در دستور کار باشد و ما برای نخستین بار استفاده از آن را با بهره گیری از فناوری های روزآمد دنیا انجام دهیم.

قرارداد توسعه فاز 11 با این نگاه سال 96 با شرکت های توتال فرانسه، شاخه بین المللی شرکت ملی نفت چین (سی ان پی سی آی) و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأمین 70 میلیون دلار سرمایه برای فاز 11 پارس جنوبی تا پایان سال

تأمین 70 میلیون دلار سرمایه برای فاز 11 پارس جنوبی تا پایان سال