مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 آذر 1399 ساعت 04:352020-12-15پزشكي

عوارضی که مصرف میوه های نارس بر جا می گذارد


کارشناس صنایع غذایی و عضو مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی گفت: خانم های باردار باید در مصرف میوه های نارس احتیاط لازم را داشته باشند، - ایسنا/آذربایجان شرقی کارشناس صنایع غذایی و عضو مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی گفت: خانم های باردار باید در مصرف میوه های نارس احتیاط لازم را داشته باشند، چرا که مصرف این نوع میوه ها می تواند باعث بروز علائمی مانند کمردرد، دردهای شکمی و در موارد بسیار نادر حتی سقط جنین شود.

جابر سلیمانی در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که تمامی میوه های کال و نارس را نمی توان مضر دانست، اظهار کرد: میوه های نارس ممکن است از جهات مختلف تکنولوژیکی و تغذیه ای موجب ضرر و زیان به مصرف کننده و حتی تولیدکننده شوند که در نهایت خسارت های اقتصادی را به جامعه تحمیل خواهد کرد.

وی گفت: میوه ها پس از برداشت نیز به حیات خود ادامه می دهند و همانند سایر موجودات زنده، تنفس کرده و پس از مدتی به زوال و فساد ختم می شوند.

وی ادامه داد: این تنفس در میوه های کلایمکتریک (فرازگرا) مانند زردآلو، کیوی، موز، سیب، گوجه فرنگی و .

زیان بارتر خواهد بود، چرا که در این نوع میوه ها همراه با افزایش شدت تنفسی، میزان تولید اتیلن -هورمون شبه رشد- موجب پیری سریع محصول و فساد آن خواهد شد که توصیه می شود این نوع میو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوارضی که مصرف میوه های نارس بر جا می گذارد

عوارضی که مصرف میوه های نارس بر جا می گذارد