مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 آذر 1399 ساعت 07:052020-12-15بين الملل

امارات یک پایگاه نیروهای هادی در جنوب یمن را هدف قرار داد


یک منبع نظامی یمن گزارش داد که نیروهای اماراتی یک پایگاه نیروهای هادی در استان شبوه در جنوب شرقی این کشور را هدف قرار دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک منبع نظامی یمن گفت که نیروهای اماراتی مستقر در تأسیسات گازی بلحاف در شبوه با خمپاره یک پایگاه تیپ دریایی وابسته به نیروهای عبد ربه منصور هادی (رییس جمهور مستعفی و فراری) در این منطقه را هدف قرار دادند که البته این حمله تلفات جانی در بر نداشت.

نیروهای هادی نیز در پاسخ به این حمله یک خودروی نظامی اماراتی را که چند یمنی وابسته به امارات سوار آن بودند، در حین خروج از تأسیسات مذکور توقیف کردند.

طبق گزارش وبگاه الخلیج اونلاین ، هنوز ابوظبی به این حادثه واکنشی نشان نداده است.

شنبه گذشته مسئولان محلی شبوه به نیروهای اماراتی درباره هر گونه تعرض به حاکمیت یمن هشدار داده و این نیروها را به ایجاد ساختمان های جدید در تأسیسات تحت سیطره خود در این استان متهم کردند.

نیروهای اماراتی از چند سال قبل اردوگاه العلم و تأسیسات گازی بلحاف را در اختیار داشته و از چند سال پیش با تحویل آن به مسئولان محلی یمن مخالفت می کنند.

امارات با حمایت مالی و آموزش نیروهای مخالفت دولت مستعفی یمن به ریاست عبدربه منصور هادی برای تأمین منافع خود در یمن تلاش می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امارات یک پایگاه نیروهای هادی در جنوب یمن را هدف قرار داد

امارات یک پایگاه نیروهای هادی در جنوب یمن را هدف قرار داد