مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 آذر 1399 ساعت 07:202020-12-15پزشكي

شناسایی دومین کانون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مازندران


مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: مردم در مصرف گوشت مرغ هیچ گونه نگران نباشند و فقط مرغ های مصرفی خود را از مراکز مجاز زیر نظر دامپزشکی و به صورت بسته بندی که دارای مشخصات باشد تهیه کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایلنا، سید حسین رضوانی به شناسایی دومین کانون آنفولانزای فوق حاد پرندگان در مازندران با ابراز نگرانی از این موضوع گفت: با نمونه برداری از یک بال قوی تلف شده در تالاب محمودآباد و ارسال آن به مرکز تشخیص بیماری های سازمان دامپزشکی کشور، با آزمایش های تکمیلی، علت مرگ این پرنده آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تشخیص داده شد.

وی افزود: برای ما جای نگرانی وجود دارد که در پرندگان مهاجر احتمال آلوده شدن هم وجود داشته باشد و اینکه سایر پرندگان مهاجر که در سطح استان زیست می کنند هم شاید آلوده باشند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران به کسانی که در حوزه طیور بومی فعالیت می کنند توصیه کرد: با توجه به اینکه پرندگان بومی را آزاد گذاشته و این پرندگان با پرندگان مهاجر تالاب ها ارتباط دارند ممکن است خطراتی را به همراه داشته باشد بنابراین این افراد باید با مسقف و محصور کردن محل نگهداری پرندگان بومی و همچنین ضدعفونی کردن آن از بروز بیماری آنفولانزا جلوگیری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی دومین کانون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مازندران

شناسایی دومین کانون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مازندران