مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 آذر 1399 ساعت 07:352020-12-15بين الملل

نیجریه/ بوکوحرام صدها دانش آموز مدرسه ای در را ربود


گروه تروریستی بوکوحرام بعداز کشته شدن 110 نفر در شمال شرق نیجریه در دو هفته پیش حالا از ربودن صدها دانش آموز مدرسه ای در شمال غرب این کشور خبر داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، خبرگزاری فرانسه روز سه شنبه اعلام کرد که گروه بوکوحرام مدعی است که چند صد دانش آموز را در ایالت کاتسینا در شمال غرب نیجریه ربوده است.

دو هفته پیش، در حمله گروه تروریستی بوکوحرام به کارگران مزارع در شمال شرق نیجریه دستکم 110 نفر کشته شدند؛ این حمله در روستای کوشوبه در نزدیکی شهر مایدوگوری در شمال شرق این کشور رخ داد و کشته شدگان کارگران مزارع برنج بودند.

از سال 2009 میلادی تاکنون دستکم 36 هزار نفر در نیجریه در پی حملات شبه نظامیان کشته شده و حدود 2 میلیون نفر نیز آواره شده اند.

خشونت های نیجریه به کشورهای نیجر، چاد و کامرون نیز کشیده شده است؛ مقامات محلی نیجر یکشنبه شب اعلام کردند که حمله دوباره گروهک تروریستی بوکوحرام به منطقه ای در جنوب شرقی این کشور 27 کشته برجای گذاشت.

پیشتر شبکه الجزیره در خبری به نقل از والدین یکی از دانش آموزان و یک کارمند مدرسه در نیجریه گفته بود، حدود نیمی از 800 دانش آموز مدرسه ای در کاتسینا پس از حمله بوکوحرام مفقود شده اند.

پلیس نیجریه هم تایید کرد که صدها دانش آموز این کشور پس از حمله افراد مسلح به یک مدرسه در ایالت کاتسینا در شمال غربی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیجریه/ بوکوحرام صدها دانش آموز مدرسه ای در را ربود

نیجریه/ بوکوحرام صدها دانش آموز مدرسه ای در را ربود