مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 آذر 1399 ساعت 09:102020-12-15بين الملل

فارن پالیسی: عراق به دلیل سیاست های تراژیک آمریکا در آستانه فروپاشی اقتصادی است


یک نشریه آمریکایی در تحلیلی با اشاره به نقش سیاست های واشنگتن در سوق یافتن عراق به سوی فروپاشی اقتصادی، نوشت که این امر مهمترین چالش سیاست خارجی رییس جمهور جدید آمریکا در پرونده عراق است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دولت عراق از آغاز سال 2020 میلادی به دلیل کاهش بی سابقه قیمت جهانی نفت و پس از آن بحران کرونا، از نظر اقتصادی به دلیل اتکای شدید بر درآمدهای نفتی، با مشکلات اقتصادی متعددی همراه شد و حتی در پرداخت حقوق کارمندان خود با مشکل مواجه شده است.

در چنین شرایطی نمایندگان پارلمان عراق با اشاره به شاخص های صندوق بین المللی پول و بانک جهانی و تداوم تکیه دولت مصطفی الکاظمی به استقراض داخلی و خارجی، درباره اعلام ورشکستگی دولت در سال 2021 هشدار می دهند.

به ویژه که دولت آمریکا همچنان به دنبال گسترش نفوذ اقتصادی خود بر عراق  است و از اینکه بغداد بخواهد در چنین شرایطی، توافقنامه های اقتصادی با دیگر کشورهای جهان امضا کند، جلوگیری به عمل می آورد.

  نشریه آمریکایی فارن پالیسی در یادداشتی تحلیلی با همین موضوع،  با اشاره به اینکه سیاست های تراژیک واشنگتن موجب این بحران مالی در عراق شده، نوشت که فروپاشی اقتصادی در عراق، نخستین چالش سرگیجه آور سیاست خارجه دولت جو بایدن رییس جمهور جدید آمریکا است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارن پالیسی: عراق به دلیل سیاست های تراژیک آمریکا در آستانه فروپاشی اقتصادی است

فارن پالیسی: عراق به دلیل سیاست های تراژیک آمریکا در آستانه فروپاشی اقتصادی است