مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 آذر 1399 ساعت 11:352020-12-15بين الملل

فشار شیخ نشنیان بر بغداد برای جلوگیری از اجرای پروژه بندر «فاو»


عضو کمیسیون شفاف سازی پارلمان عراق از فشار برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس بر بغداد برای به شکست کشاندن پروژه بندر فاو به هر طریق ممکن خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، کمیسیون شفاف سازی پارلمان عراق از دولت این کشور خواست تا پروژه بندر فاو را نهایی کند و به فشارهای خارجی از سوی برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس برای عدم موفقیت این پروژه پایان دهد.

عالیه نصیف عضو این کمیسیون در گفت وگو با پایگاه خبری المعلومه تصریح کرد: پیشنهاد چین برای موفقیت پروژه بندر فاو دارای انعطاف بی سابقه ای است و اتمام پروژه در وقت مقرر، تکمیل پروژه های صنعتی و تجاری و مجتمع های مسکونی داخل این پروژه را شامل می شود.

وی افزود که عراق در حال حاضر از فشارهای خارجی برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس که به دنبال شکست این پروژه به هر طریق ممکن هستند، در رنج است.

درآمدهای این بندر در صورت راه اندازی با درآمد نفتی عراق برابری می کند و نزدیک به یک میلیون فرصت شغلی سالانه ایجاد می کند و علاوه بر آن، موجب احداث صدها کارخانه و ایجاد فرصت برای سرمایه گذاری های خارجی می شود.

طرح بزرگ بازسازی و توسعه بندر فاو عراق از آوریل سال 2010 آغاز شده و با گذشت بیش از 10 سال، بغداد نه تنها طرح را به پایان نرسانده، بلکه پروژه مذکور پیشرفت چندانی نیز نداشته است و محافل عراق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فشار شیخ نشنیان بر بغداد برای جلوگیری از اجرای پروژه بندر «فاو»

فشار شیخ نشنیان بر بغداد برای جلوگیری از اجرای پروژه بندر «فاو»