مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آذر 1399 ساعت 05:452020-12-16دانش

نخستین کنترل همزمان اندام های پروتزی با ایمپلنت مغزی


برای اولین بار در جهان، محققان با یک ایمپلنت مغزی به یک مرد دچار فلج چهار اندام امکان دادند تا با ذهن خود دو دست مصنوعی را کنترل کند.

- برای اولین بار در جهان، محققان با یک ایمپلنت مغزی به یک مرد دچار فلج چهار اندام امکان دادند تا با ذهن خود دو دست مصنوعی را کنترل کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، به لطف فناوری دانشمندان دانشگاه جانز هاپکینز و برای نخستین بار در دنیا، یک فرد مبتلا به فلج چهار اندام قادر به کنترل همزمان یک جفت بازوی مصنوعی شد.

فلج چهار اندام که کوادری پلژی (Quadriplegia) و تتراپلژی هم نامیده می شود، نوعی از فلج است که در این حالت، انسان حس و کنترل در دست ها و پاهای خود را از دست می دهد.

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه جانز هاپکینز و آزمایشگاه فیزیک کاربردی این دانشگاه برای کاشت شش الکترود در مغز رابرت بوز چمیلوسکی در یک عمل جراحی 10 ساعته همکاری کردند.

در بیانیه مطبوعاتی دانشگاه جانز هاپکینز توضیح داده شده است که نتیجه این شد که چمیلوسکی از نظر احساسی، بهبودی را در دستان خود احساس کرد و اکنون می تواند بازوهای مصنوعی خود را به صورت ذهنی حرکت دهد.

بیش از سه دهه است که چمیلوسکی در پی یک حادثه موج سواری فلج شده و این حادثه باعث شده تنها اندکی حرکت در اندام هایش داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین کنترل همزمان اندام های پروتزی با ایمپلنت مغزی

نخستین کنترل همزمان اندام های پروتزی با ایمپلنت مغزی