مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آذر 1399 ساعت 07:152020-12-16پزشكي

رژیم های مختلف درمانی آفت بسیار بزرگی در رویه درمان کرونا است


عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: رژیم های مختلف درمانی آفت بسیار بزرگی در رویه درمان کرونا است.

- بهزاد محسن پور متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری در یازدهمین نشست انجمن علمی اپیدمدولوژیست های ایران که به صورت مجازی و به همت دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد، در رابطه با درمان کرونا و چالش های دارو اظهار کرد: از ابتدای بیماری کرونا تا کنون داروهای زیادی برای درمان استفاده شده است که هیچکدام به طور قطعی مفید نبوده و برخی از داروهایی که در ابتدا برای درمان استفاده می شد اکنون اصلا تجویز نمی شود.

وی افزود: استفاده از داروی فاوی پیراویر که اکنون هم در بازار موجود است، همچون داروی رمیدسیور توجیه بیشتری دارد؛ این دارو در ابتدا برای درمان آنفلوآنزا استفاده شد و تکثیر آلودگی ها را مهار کرده و جزو داروهایی است که میزان درمان بالایی دارد.

این متخصص بیماری های عفونی عنوان کرد: داروی دیگری به نام سوفوسبوویر که از داروهای درمان هپاتیت بوده از جمله داروهای استفاده شده در درمان کرونا است که اکنون از لیست داروهای مفید خارج شده است.

وی ادامه داد: در آخرین دستورالعمل کشوری که منتشر شده از این دارو می توان در بیماران خفیف استفاده کرد با این استدلال که اگر روزهای اول به بیمار تزریق شود مفید است اما باید در مصرف احتیاط کرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رژیم های مختلف درمانی آفت بسیار بزرگی در رویه درمان کرونا است

رژیم های مختلف درمانی آفت بسیار بزرگی در رویه درمان کرونا است