مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آذر 1399 ساعت 09:152020-12-16اقتصادي

موانع صادراتی محصولات کشاورزی تسریع یابد/عرضه مرغ با قیمت مناسب


رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خواستار تسریع در روند رفع موانع صادراتی محصولات کشاورزی به خصوص سیب در استان شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، رسول جلیلی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای راهبردی بخش کشاورزی استان با بیان اینکه رفع مشکلات حوزه صادرات در شرایط کنونی بسیار ضروری است، گفت: جهاد کشاورزی متولی صادرات و اجرای تنظیم بازار شب عید نبوده و این مهم در سال جاری بر عهده وزارت صمت گذاشته شده است.

وی اظهار کرد: آذربایجان غربی با تولید یک سوم سیب کشور مقام اول تولید را به خود اختصاص داده است که در حال حاضر با توجه به ذخیره سازی بیش از 750 هزار تن سیب درختی در سردخانه های استان، باید هر چه سریع تر موانع صادراتی این محصول تسهیل و دستگاه های متولی در این زمینه همکاری لازم را انجام دهند تا زحمات یکساله کشاورزان به هدر نرفته و معیشت آنان به خطر نیفتد.

جلیلی تصریح کرد: با توجه به کیفیت مناسب محصولات کشاورزی استان بویژه سیب درختی و علاقمندی کشورهای هدف برای خرید، متاسفانه موانع صادراتی از جمله تعهد ارزی باعث دلسردی صادرکنندگان این محصولات شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تحقق رفع تعهد ارزی را یک گام اساسی دانست و با قدردانی از پیگیری های مقام عالی استان و اهتمام رییس کل بانک مرکزی در صدور دستور بررسی مجدد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موانع صادراتی محصولات کشاورزی تسریع یابد/عرضه مرغ با قیمت مناسب

موانع صادراتی محصولات کشاورزی تسریع یابد/عرضه مرغ با قیمت مناسب