مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آذر 1399 ساعت 09:352020-12-16دانش

نظام مند کردن پژوهش ها؛ مهمترین چالش حوزه پژوهش کشور است


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد با بیان اینکه نظام مند کردن پژوهش ها، مهمترین چالش حوزه پژوهش کشور است، گفت: پژوهش های کشور نیازمند هدایت به سمت رفع مشکلات جامعه هستند.

- ایسنا/اصفهان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد با بیان اینکه نظام مند کردن پژوهش ها، مهمترین چالش حوزه پژوهش کشور است، گفت: پژوهش های کشور نیازمند هدایت به سمت رفع مشکلات جامعه هستند.

دکتر مهدی رفیعی در گفت و گو با ایسنا، وضعیت دانشگاه ها و مراکز فناوری و پژوهشی و پارک های علم و فناوری کشور را در 4 دهه پس از گذشت انقلاب اسلامی از نظر کمی و زیر ساختی و هم از نظر کیفی و جایگاه های بین المللی توسعه یافته اعلام و اظهار کرد: تعداد دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در برنامه اول وزارت علوم توسعه پیدا کرد و سپس در راستای نیازهای کشور مدیریت شد، به طوری که دانشگاه ها از دانشگاه آموزش محور به دانشگاه پژوهش محور تبدیل شدند.

وی افزود: امروزه اکثر دانشگاه های کشور در حال گذار به دانشگاه های کارآفرین با رویکرد فناورانه و مسئله محور هستند که ایجاد چنین دانشگاه هایی می تواند نقش بسزایی در افزایش میزان اشتغال و رشد اقتصادی کشور داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظام مند کردن پژوهش ها؛ مهمترین چالش حوزه پژوهش کشور است

نظام مند کردن پژوهش ها؛ مهمترین چالش حوزه پژوهش کشور است