مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آذر 1399 ساعت 10:302020-12-16سياسي

آسیب های طراحی لباس کودک بدون توجه به روانشناسی


استفاده از علم روانشناسی بخشی از زبان بین المللی مد است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سپیده غنی پور روانشناس کودک در تشریح این مسئله که انتخاب لباس برای کودک چه تأثیری بر سلامت روان بچه ها دارد و در انتخاب لباس برای کودک چه مواردی را باید مورد توجه قرار دهیم، گفت: لباس اولین چیزی است که کودک با آن ارتباط می گیرد و در اصل خانه اول کودک لباس کودک است.

حتی می توان گفت بر اساس نظریه اریکسون بین یک تا سه سالگی کودک به دنبال انتخاب لباس و اسباب بازی خودش است و می خواهد حق انتخاب داشته باشد که همین مسئله زیربنای خودگردانی و استقلال کودک است.

وی ادامه داد: از منظر روانشناسی اینکه بچه های بین یک تا سه سال لباس خود را انتخاب کنند، آنچیزی را که می خواهند داشته باشند و با آن احساس راحتی کنند بسیار مطرح است به ویژه اینکه نوع لباس در یادگیری و رفتار اجتماعی کودک نیز تأثیر قطعی دارد.

غنی پور به سختی انتخاب لباس برای کودکان نیز اشاره و اظهار کرد: انتخاب لباس برای کودک سخت است هم به خاطر شرایط روحی و هم به خاطر شرایط سندی کودک؛ به همین دلیل طراح لباس کودک باید دقت زیادی در این خصوص داشته باشد و لباسی که طراحی می کند را به دنیای کودکان نزدیک کند یعنی طرح هایی برای کودک در نظر بگیرد که علاوه بر اینکه کودک را جذب می کند مطابق نیاز، علایق و فرهنگ کودک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسیب های طراحی لباس کودک بدون توجه به روانشناسی

آسیب های طراحی لباس کودک بدون توجه به روانشناسی