مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آذر 1399 ساعت 11:052020-12-16اجتماعي

ایثار محیط بان های خراسان شمالی در زمان قوچ مستی حیات وحش


فرمانده یگلن حفاظت اداره کل محیط زیست خراسان شمالی گفت: قوچ مستی زمان اوج هجوم شکارچیان به حیات وحش (پستانداران) است.

- ایسنا/خراسان شمالی فرمانده یگلن حفاظت اداره کل محیط زیست خراسان شمالی گفت: قوچ مستی زمان اوج هجوم شکارچیان به حیات وحش (پستانداران) است.

صالحی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به این که زمان جفت گیری(قوچ مستی) کل و بز و قوچ و میش از تاریخ 15 آبان ماه آغاز می شود، افزود: این امر در تاریخ 30 آبان ماه به اوج خود می رسد و هنوز هم ادامه دارد.

وی ادامه داد: اما با توجه به این که در دوره مذکور، جمعیت نر کل و بز، قوچ و میش به دنبال جفت یابی هستند و میزان هوشیاری آن ها نیز کاهش می یابد و حتی ممکن است برای پیدا کردن جفت از محل زیست گاه خود خارج شود، بسیاری از شکارچیان از این فرصت به وجود آمده سوءاستفاده کرده و اقدام به شکار آنان می کنند.

صالحی اظهار کرد: علاوه بر آن به علت این که این گونه های حیوانی در فصل بهار و تابستان به خوبی تغذیه کرده اند و در این برهه از سال از وزن خیلی خوبی برخوردار هستند، از همین رو بیشتر شکارچیان در این فصل از سال به محل زیستگاه های این حیوانات هجوم می برند.

وی تصریح کرد: در نتیجه به منظور حفاظت از حیات وحش استان و جلوگیری از شکار، در این برهه زمانی به محیط بان های استان برای مراقبت بیشتر آماده باش داده شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایثار محیط بان های خراسان شمالی در زمان قوچ مستی حیات وحش

ایثار محیط بان های خراسان شمالی در زمان قوچ مستی حیات وحش