مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آذر 1399 ساعت 11:402020-12-16فرهنگي

کودتای 53 در ایران دیدنی شد


مستند تحسین شده «کودتای 53» ساخته تقی امیرانی پس از حضور موفق در چندین جشنواره معتبر جهانی در چهاردهمین جشنواره مستند سینما حقیقت نیز به روی پرده خواهد رفت.

- مستند تحسین شده کودتای 53 ساخته تقی امیرانی پس از حضور موفق در چندین جشنواره معتبر جهانی در چهاردهمین جشنواره مستند سینما حقیقت نیز به روی پرده خواهد رفت.

  یه گزارش ایسنا، این مستند که محصول مشترک ایران و انگلستان است، تاکنون موفق به کسب نمره کامل 100 درصد از سوی سایت سینمایی راتن تومیتوز شده و سایت IMDb نیز نمره بالای 7.

9 را به این مستند بر اساس نقدهای سینمایی داده است.

پیتر بردشاو منتقد ارشد سینمایی گاردین با دادن 4 ستاره از 5 ستاره به مستند کودتای 53 آن را مستندی قدرتمند توصیف کرده که همچون یک فیلم داستانی هیجانی، جذاب است.

این فیلم که درباره وقایع سیاسی منتهی به کودتای 28 مرداد است، طی یک دهه ساخته شده و تاکنون در جشنواره های همچون تلوراید، جشنوارهٔ فیلم لندن، جشنواره مستند کپنهاگ دانمارک، پالم اسپرینگز، فیلکرز رودآیلند و سیاتل نمایش داده شده است و نامزد دریافت جایزهٔ بهترین مستند بیفا، جایزهٔ معتبر گریرسون، نامزد جایزهٔ حقیقت در داکیوفست کوزوو و همین طور برندهٔ جایزهٔ بهترین فیلم مستند بین المللی به انتخاب تماشاگران در جشنوارهٔ ونکوور بوده و سال گذشته نیز نامز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودتای 53 در ایران دیدنی شد

کودتای 53 در ایران دیدنی شد