مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آذر 1399 ساعت 12:052020-12-16اقتصادي

رفع مشکلات تخصصی جامعه، رسالت شرکت های پژوهشی/نیاز گیلان به مراکز پژوهشی خصوصی


رییس پارک علم و فناوری گیلان یکی از رسالت های شرکت های پژوهشی را رفع مشکلات تخصصی جامعه دانست و گفت: در گیلان دو هزار عضو هیئت علمی وجود دارد که موتور محرک کارهای پژوهشی بوده و با شناسایی مشکلات استان برنامه ریزی های لازم و دانش بومی شکل گرفته و نیازهای موردنظر برطرف می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، علی باستی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توجه به کار پژوهشی منجر به رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال در کشور و استان گیلان می شود، اظهار کرد: در کشور پژوهشگران بسیار خوبی در عرصه های مختلف علمی، صنعتی، کشاورزی و پزشکی وجود دارد که توجه به آنان منجر به رشد اقتصادی استان و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه می شود.

وی با اشاره به عدم جذب بودجه به سازمان و پارک علم و فناوری گیلان گفت: یکی از مهم ترین دغدغه های مسؤولان پارک علم و فناوری عدم جذب بودجه علیرغم تخصیص آن به دلیل عدم فرصت کافی  برای جذب است که این امر مشکلاتی را در این عرصه برای کارهای پژوهشی به وجود آورده است.

رییس پارک علم و فناوری گیلان با اذعان به این که ایران در حوزه پژوهشی در مقایسه با کشورهای پیشرو در حوزه پژوهش با عقب افتادگی مواجه هستیم، افزود: برای مقایسه کارهای پژوهشی معیاری مثل نسبت هزینه و تولیدات ناخالصی وجود داشته و ایران این آمار 0.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفع مشکلات تخصصی جامعه، رسالت شرکت های پژوهشی/نیاز گیلان به مراکز پژوهشی خصوصی

رفع مشکلات تخصصی جامعه، رسالت شرکت های پژوهشی/نیاز گیلان به مراکز پژوهشی خصوصی