مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آذر 1399 ساعت 13:402020-12-16اقتصادي

تولید پروبیوتیک های موثر بر طیور گوشتی میکروارگانیسم های بومی


پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی طی قراردادی، دانش فنی تولید پروبیوتیک های موثر بر عملکرد طیور گوشتی و تخمگذار را به یک واحد بخش خصوصی واگذار می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، در فاز اول اجرای این قرارداد، دانش فنی تولید پروبیوتیک های مؤثر بر عملکرد طیور که از سویه های بومی میکروارگانیسم ها حاصل شده، توسعه یافته و در فاز دوم، مجوز بهره برداری انحصاری از این محصول و تولید و تجاری سازی آن به این واحد تولیدی اعطا می شود.

مجید متقی طلب، رییس پژوهشکده جانوری و عضو هیات علمی دانشگاه گیلان به عنوان مجری این دانش فنی گفت: مصرف آنتی بیوتیک به عنوان افزودنی خوراکی و با هدف محرک رشد در بسیاری از کشور ها ممنوع شده و صنعت طیور کشور نیز به دلیل مشکلات ناشی از مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها مانند مقاومت آنتی بیوتیکی و عوارض ناشی از آن باید مصرف آن را محدود کند.

وی افزود: مصرف پروبیوتیک ها با توجه به مزایای آن مانند افزایش مقاومت طیور برای مقابله با بیماریها، ارتقای کیفیت لاشه و ضریب تبدیل به عنوان جایگزین آنتی بیوتیک مورد توجه تولیدکنندگان و مصرف کنندگان محصولات طیور واقع شده به طوری که بازار جهانی پروبیوتیک ها در صنایع دام، طیور و آبزیان، بالغ بر 3.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید پروبیوتیک های موثر بر طیور گوشتی میکروارگانیسم های بومی

تولید پروبیوتیک های موثر بر طیور گوشتی میکروارگانیسم های بومی