مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 آذر 1399 ساعت 19:452020-12-16سياسي

اجازه بررسی FATF به معنای تصویب آن نیست


بررسی دو لایحه پالرمو و CFT که از بهمن 1398 در مجمع مسکوت گذاشته شد، اکنون هم شک و شبهه های جدی درباره آن همچنان پابرجاست و مجمع به عنوان مرجع تصمیم گیرنده در این زمینه سؤالات مهم و به جایی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، سید رضا صدرالحسینی، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی نوشت: از موافقت رهبر انقلاب با بررسی دوباره FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام، هرچند برخی این طور ادعا می کنند احتمال تصویب آن پررنگ شده، اما تا رفع نگرانی ها نباید چندان به تصویب این لوایح خوش بین بود.

رهبر انقلاب تنها با بررسی دوباره لوایح کارگروه ویژه اقدام مالی در مجمع موافقت کردند همین یک جمله کفایت می کرد تا غبار از روی لوایح چهارگانه دولت کنار برود و بار دیگر بحث  FATFبه سرخط خبرها تبدیل شود؛ لوایحی که با ایرادهای شورای نگهبان و اختلاف اش با مجلس دهم سرنوشتش به دست مجمع تشخیص مصلحت نظام سپرده شد و آن ها هم از یک سال پیش و پس از ماجرای تحریم سپاه از سوی آمریکا و سپس شهادت سردار سلیمانی آن را عملاً از دستور کار خارج کردند تا با سررسید موعد مقرر، تصمیم شورای نگهبان یعنی رد این لوایح به عنوان تصمیم نهایی قلمداد شود.

ایران دو لایحه از چهار لایحه مورد نظر کارگروه ویژه اقدام مالی را مصوب و ابلاغ کرده؛ (قانون مبارزه با پولشویی و قانون مبارزه با تأمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجازه بررسی FATF به معنای تصویب آن نیست

اجازه بررسی FATF به معنای تصویب آن نیست