مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 آذر 1399 ساعت 04:552020-12-17سياسي

تخت روانچی: نیروهای آمریکایی باید از سوریه خارج شوند


نیروهای آمریکایی باید از سوریه خارج شوند - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، مجید تخت روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل می گوید حضور نیروهای آمریکایی در سوریه غیرقانونی و برای تعقیب اهداف پنهانی است و این نیروها باید سوریه را ترک کنند.

مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در سخنرانی خود در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت درباره سوریه گفت: همه باید حاکمیت، استقلال سیاسی، وحدت و تمامیت ارضی سوریه را کاملاً محترم بشمارند.

وی ضمن مخالفت با هرگونه اقدامات جدایی طلبانه و ابتکارات نامشروع خودگردان در سوریه، تأکید کرد: همه نیروهای خارجی که حضورشان بدون اجازه دولت سوریه است، باید این کشور را ترک کنند.

تخت روانچی گفت: جمهوری اسلامی ایران کاملاً به حل سیاسی بحران سوریه متعهد است و این پیام در سفر اخیر وزیر امور خارجه سوریه به تهران، مجدداً به وی منتقل شده و طیف گسترده ای از مسائل، از جمله راه های تقویت حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و کاهش رنج مردم آن نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

نماینده دائم کشورمان همچنین با اشاره به رایزنی اخیر نماینده ویژه ایران در امور سوریه و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه درباره آخرین تحولات روند سیاسی سوریه، از جمله مباحث نشست اخیر کمیته قانون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخت روانچی: نیروهای آمریکایی باید از سوریه خارج شوند

تخت روانچی: نیروهای آمریکایی باید از سوریه خارج شوند