مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 آذر 1399 ساعت 07:002020-12-17فرهنگي

کاروانسراهای خراسان جنوبی در راه جهانی شدن


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی هم گفت: نامزدی کاروانسراهای خراسان جنوبی برای ثبت در فهرست میراث جهانی یونسکو مورد تایید قرار گرفته است و در سال جدید میلادی به عنوان پنجمین اثر این استان ثبت جهانی می شود.

- کاروانسراهای خراسان جنوبی از جمله بناهای تاریخی هستند که به لحاظ شاخص های معماری با ارزش، نامزد ثبت جهانی شده اند تا پنجمین اثر از این استان در فهرست جهانی یونسکو قرار گیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران با نقل از ایرنا، کاروانسراها یکی از آثار معماری نیاکان هوشمند کشورمان است که در جای جای سرزمین پهناور ایران قرار گرفته اند و از جاذبه های گردشگری به ویژه برای گردشگران خارجی به شمار می روند.

کاروانسراها برای استراحت کاروان ها و مسافرانی ساخته شدند که در راه های باستانی و تاریخی رفت و آمد داشتند و این بناها نقش مهمی در مبادلات اقتصادی و فرهنگی بین کشورها و تمدن های کهن ایفا کردند.

اغلب کاروانسراها در استان پهناور و کویری خراسان جنوبی را می توان به صورت بنایی با ایوان ها، حیاط مرکزی، ایوانچه هایی بر گرد حیاط، تالارهای چهار گوشه حیاط و اتاق هایی در پس ایوانچه ها تصور کرد که به خوبی نیاز کاروان ها را در مدت استراحت موقت فراهم کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاروانسراهای خراسان جنوبی در راه جهانی شدن

کاروانسراهای خراسان جنوبی در راه جهانی شدن