مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 آذر 1399 ساعت 11:052020-12-17اقتصادي

کمک 5 میلیون دلاری ژاپن به تجهیز مؤسسات درمانی تاجیکستان


دولت ژاپن در چارچوب پروژه تأمین فنی و تجهیز مؤسسات بهداشتی تاجیکستان به این کشور 600 میلیون ین به صورت بلاعوض کمک می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، پارلمان تاجیکستان یادداشت امضا شده بین این کشور و ژاپن در مورد برنامه توسعه اقتصادی واجتماعی را تصویب کرد.

انتظار می رود کمک بلا عوض دولت ژاپن برای گسترش توانایی موسسات بهداشتی تاجیکستان از طریق ارائه تجیهزات پزشکی مدرن برای تشخیص و درمان بیماران مبتلا به کرونا  استفاده شود.

این کمک بلاعوض شامل رادیوگرافی پروجکشن برای بیماران بخش های مراقبت های ویژه، آنالیز کننده خون برای اندازه گیری سطح اکسیژن، ژنراتور اکسیژن، اتاق جداکننده فشار منفی برای بستری شدن بیماران آلوده است.

در جلسه مجلس نمایندگان پارلمان تاجیکستان اظهار شد که شیوع کرونا بار دیگر نشان می دهد که همه موسسات بهداشتی کشور برای شرایط اضطراری آماده نیستند.

این امر با کمبود متخصصان در مناطق دور افتاده، وضعیت نامناسب تعدادی از موسسات بهداشتی، کمبود تجهیزات لازم و ابزارهای تشخیصی و همچنین دسترسی ناکافی مراقبت های بهداشتی کامل، خود را نشان می دهد.

بخش عمده تجهیزات و آزمایشگاه های تاجیکستان از دوران شوروی سابق باقی مانده و با تغییر استانداردهای جهانی و ظهور روش های جدید تشخیص و درمان، خدمات و مرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمک 5 میلیون دلاری ژاپن به تجهیز مؤسسات درمانی تاجیکستان

کمک 5 میلیون دلاری ژاپن به تجهیز مؤسسات درمانی تاجیکستان