مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 آذر 1399 ساعت 12:502020-12-17سياسي

واکاوی نشانه شناسی در کلام خدا / تفسیر، سطح ابتدایی نشانه شناسی است


عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه با نشانه شناسی بر قرآن می توان شبهات را پاسخ داد، افزود: تفسیر، سطح ابتدایی نشانه شناسی است.

- ایسنا/لرستان عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه با نشانه شناسی بر قرآن می توان شبهات را پاسخ داد، افزود: تفسیر، سطح ابتدایی نشانه شناسی است.

آیت الله احمد مبلغی در پنل تخصصی تطبیق نشانه شناسی بر قرآن که امروز 27 آذرماه، با مشارکت بسیج اساتید لرستان به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: در قرآن به دلیل این که ما با کلام فوق بشری مواجه هستیم، فعال سازی دانش نشانه شناسی اهمیت ویژه دارد.

وی با ذکر این مطلب که علم نشانه شناسی اعجاز نشانه ای را بر لیست اعجازهای دیگر قرآن اضافه می کند، ادامه دارد: قرآن سراسر اعجاز نشانه ای است که اگر علم نشانه شناسی بر قرآن تحقیق شود، تفسیر قرآن تسهیل و موجب پیشرفت علم تفسیر می شود.

آیت الله مبلغی با تاکید بر این که علم نشانه شناسی در قرآن افق های تازه در معنای قرآن ایجاد می کند، افزود: تفسیر قرن 14 با قرن 4 تفاوت چندانی نمی کند چراکه در مکانیسم تفسیر شان نزولی گفته و تعبیری از واژگان به عمل می آید و سیاق شناسی هم صورت می گیرد این در حالی است که در تفسیر باید به کارگیری شیوه های نوین چون نشانه شناسی بر قرآن، درهای معانی، فهم عمیق تر و بهتر را به روی بشر گشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکاوی نشانه شناسی در کلام خدا / تفسیر، سطح ابتدایی نشانه شناسی است

واکاوی نشانه شناسی در کلام خدا / تفسیر، سطح ابتدایی نشانه شناسی است