مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 آذر 1399 ساعت 17:352020-12-17سياسي

وحدت حوزه و دانشگاه؛ مقدمه تعالی و بالندگی جامعه


27 آذرماه سالروز شهادت دانشمندی است که به پاس فعالیت های مجاهدانه وی در راه تحقق وحدت حوزه و دانشگاه، 27 آذر به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گذاری شده است.

- ایسنا/آذربایجان شرقی 27 آذرماه سالروز شهادت دانشمندی است که به پاس فعالیت های مجاهدانه وی در راه تحقق وحدت حوزه و دانشگاه، 27 آذر به عنوان روز "وحدت حوزه و دانشگاه" نام گذاری شده است.

آیت الله دکتر محمد مفتح عالم برجسته ای بود که در راه تحقق وحدت بین حوزه و دانشگاه که سرچشمه بالندگی دو نهاد حوزه و دانشگاه در خدمت به علم و دین است، مجدانه و مجاهدانه تلاش کرد تا این هدف والا و ارزشمند در اذهان نخبگان جامعه باقی بماند.

بر اساس فعالیت های این عالم و دانشمند وارسته بود که در تقویم ایران اسلامی روزی هم برای وحدت حوزه و دانشگاه درنظر گرفته شده تا یادآوری اهمیت این وحدت و همچنین فعالیت های جهادگرانه شهید مفتح باشد.

شهید مفتح، کارهای علمی بسیاری را در حوزه و دانشگاه به ثمر رساند و به دلیل همین اثرگذاری، دشمن فعالیت های وی را برنتابید و در نهایت در 27 آذر سال 1358 هنگام ورود به دانشگاه تهران توسط گروه فرقان هدف گلوله قرار گرفت و به همراه دو محافظش در مقابل دانشکده الهیات دانشگاه تهران به شهادت رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وحدت حوزه و دانشگاه؛ مقدمه تعالی و بالندگی جامعه

وحدت حوزه و دانشگاه؛ مقدمه تعالی و بالندگی جامعه