مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 آذر 1399 ساعت 06:502020-12-18سياسي

ایران از مذاکرات صلح افغانستان حمایت می کند


سفیر ایران در سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد: ما از مذاکرات صلح حمایت می کنیم و معتقدیم که پایان موفقیت آمیز آن منوط به انعطاف و صبر همه طرف ها و ترجیح دادن منافع مردم افغانستان بر سایر منافع است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ به نقل از ایرنا، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد گفت: جمهوری اسلامی ایران برای کمک به استقرار صلح، ثبات و توسعه در افغانستان متعهد است.

مجید تخت روانچی روز پنج شنبه در نشست شورای امنیت که با موضوع افغانستان برگزار شد، افزود: ایران و افغانستان دارای پیشینه های مشترک مذهبی، فرهنگی، زبانی و تاریخی هستند و ثبات، توسعه اجتماعی ـ فرهنگی و رشد اقتصادی ما نیز در هم تنیده و تقویت کننده یکدیگر است.

وی یادآور شد: همان طور که رییس جمهوری ایران اظهار داشتند، ما ثبات افغانستان را همانند ثبات خود قلمداد می کنیم.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد ادامه داد: چند دهه ناامنی و بی ثباتی در افغانستان تنها از طریق یک روند جامع و فراگیر صلح بین افغان ها شامل تمام جناح ها از جمله طالبان و برخوردار از حمایت همسایگان و شرکای منطقه ای و بین المللی، پایان می یابد.

گفت وگوهای صلح و خشونت نمی توانند به موازات هم ادامه یابند تخت روانچی اضافه کرد روند صلح باید دستاوردهای گذشته به ویژه قانون اساسی کنونی، حق تعیین سرنوشت مردم از طریق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران از مذاکرات صلح افغانستان حمایت می کند

ایران از مذاکرات صلح افغانستان حمایت می کند