مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 آذر 1399 ساعت 07:452020-12-18سياسي

هفت راهکار مهار تورم و جهش تولید در بودجه 1400


تعداد 24 کارشناس اقتصاد در نامه ای به رییس جمهور ، هفت راهکار مهار برای تورم و جهش تولید در بودجه 1400 ارائه کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، بعد از ارائه لایحه بودجه 1400 کل کشور و آثار تورمی متصور بر آن،  تعداد 24 نفر شامل استادان اقتصاد و کارشناس اقتصادی در نامه ای به رییس جمهور ، هفت راهکار مهار برای تورم و جهش تولید در بودجه 1400 ارائه کردند.

متن نامه به شرح زیر است: جناب آقای حسن روحانی، رییس محترم جمهوری اسلامی ایران  سلام علیکم؛  در لایحه ی بودجه ای که اخیراً برای چند ماه پایانی دولت خود، و البته چند ماه آغازین دولت آینده به مجلس ارائه کرده اید، فروش بیش از دو میلیون بشکه نفت روزانه را مفروض داشته اید.

این در حالی است که اقتصاددانان زیادی در کشور بر این باورند که اگرچه تکیه ی لایحه بودجه 1400 به منابع ناپایدار و نامطمئن فروش نفت، فروش اوراق سلف نفتی و استقراض از صندوق توسعه ملی، مهمترین ضعف این لایحه است، اما اشکالات این لایحه تنها به این فرض های غیرواقع بینانه ی سیاست زده خلاصه نمی شود.

  جمعی از نگارندگان نامه ی حاضر، هم در دی ماه سال گذشته و هم در تیرماه سال جاری طی دو نامه جداگانه توصیه هایی برای برون رفت وضعیت کشور از شرطی شدن به مذاکره و حل مشکلات اقتصادی کشور بدون دراز کردن دست نیاز به سوی خصم، خدمتتان مرقوم داشته ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هفت راهکار مهار تورم و جهش تولید در بودجه 1400

هفت راهکار مهار تورم و جهش تولید در بودجه 1400