مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 آذر 1399 ساعت 14:202020-12-18پزشكي

کووید-19 می تواند باعث فلج کودکان شود


محققان دانشگاه منچستر انگلیس در مطالعه اخیرشان اظهار کرده اند بیماری کووید-19 در برخی موارد نادر می تواند سبب فلج کامل کودکان شود؛ چراکه ویروس کرونا می تواند طناب نخاعی را آلوده کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، مطالعه اخیر محققان انگلیسی نشان داده در موارد بسیار نادر ویروس کرونا می تواند باعث فلج کودکان شود.

در این مطالعه محققان دانشگاه منچستر علائم عصبی و برخی علائم غیر معمول را در 38 بیمار زیر 18 سال مبتلا به کووید-19 بررسی کردند.

پیش از این مشخص شده بود که کروناویروس سندرم حاد تنفسی 2 در بیماران بالغ باعث بروز مشکلات عصبی از جمله هذیان و سکته مغزی می شود اما تحقیقات علمی بسیار کمی در مورد پیامدهای عصبی کووید-19 در کودکان انجام شده است.

در این مطالعه محققان در مجموع 38 کودک مبتلا به ویروس کرونا که در هشت کشور مختلف در بیمارستان بستری شده بودند را ارزیابی کردند.

این گروه از بیماران پس از فراخوان جهانی انجمن پرتوشناسی اعصاب اطفال آمریکا (American Society of Pediatric Neuroradiology) مبنی بر شناسایی موارد غیرمعمول کووید-19 در کودکان شناسایی شدند.

از 38 کودک مورد بررسی قرار گرفته در این مطالعه، سیزده نفر از فرانسه، هشت نفر از انگلیس، پنج نفر از ایالات متحده ، چهار نفر از برزیل، چهار نفر از آرژانتین، دو نفر از هند، یک نفر از پرو و یک نفر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کووید-19 می تواند باعث فلج کودکان شود

کووید-19 می تواند باعث فلج کودکان شود