مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 آذر 1399 ساعت 20:552020-12-18سياسي

«مرز» واقعیتی در زندگی روزمره انسان است


استادیار جامعەهر حال مسئله مرز تنها محدود به قلمرو سیاسی و اعمال قدرت در آن نیست بلکه مرز واقعیتی در زندگی روزمره انسان است شناسی دانشگاە کرمانشاه گفت: - ایسنا/کردستان استادیار جامعەهر حال مسئله مرز تنها محدود به قلمرو سیاسی و اعمال قدرت در آن نیست بلکه مرز واقعیتی در زندگی روزمره انسان است شناسی دانشگاە کرمانشاه گفت: جلیل کریمی در وبینار تخصصی مرز مناسبات اجتماعی و توسعه فرهنگی که با همت جهاد دانشگاهی کردستان برگزار شد اظهار کرد: در متون پهلوی واژه کیش به معنای مرز و ور به معنای دارندگی آمده است که در مفهوم مرز به کار برده می شود.

وی عنوان کرد: در ابتدا مفهوم کنونی مرز به عنوان یک خط فرضی وجود نداشت و از دیدگاه صاحب نظران جغرافیای سیاسی دنیای مدرن مرز مفهومی جدید است که در اروپای پس از انقلاب صنعتی که نیاز به تعیین دقیق و نقاط تماس میان کشورها در قرن 19 احساس می شد؛ پدیدار گشت.

کریمی تصریح کرد: تفاوت ساختار مرزها، در واقع ناشی از سیاست تفاوت مرزها و باعث این همانی، ابزار قدرت، سیاست و ایجاد دوگانگی خواهد شد.

وی تاکید کرد: به گفته مارکس مرز ناشی از محدود بودن فضا برای اعمال قدرت است و همین سبب شکل گیری انواع مرزهای عینی شده است اما همه این ها با هدف قلمرو سازی و داشتن سرزمینی که بتوان در آن فرمانروایی کرد به وجود آمده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«مرز» واقعیتی در زندگی روزمره انسان است

«مرز» واقعیتی در زندگی روزمره انسان است