مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آذر 1399 ساعت 06:452020-12-19سياسي

دعوت «رحمان» برای تدوین فهرست واحد سازمان های تروریستی در «جامعه همسود»


رییس جمهور تاجیکستان در نشست ویدئویی شورای سران کشورهای مستقل المشترک المنافع خواستار تهیه فهرستی واحد از سازمان های تروریستی و افراطی در چارچوب این اتحادیه شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، امامعلی رحمان رییس جمهور تاجیکستان خواستار ایجاد لیست واحد سازمان های که در چارچوب جامعه همسود به عنوان تروریست و افراطی شناخته شده اند، شد.

رحمان طی این نشست مجازی که تحت ریاست رییس جمهور ازبکستان برگزار شد، تاکید کرد: لیست مذکور می تواند توسط مرکز ضد تروریستی جامعه همسود تهیه شود.

وی در ادامه توجه همتایان خود را به وضعیت نگران کننده ای که در مرز های جامعه همسود با افغانستان، محل تجمع جنگجویان داعش که در میان آنها ساکنان کشورهای عضو این اتحادیه نیز هستند، جلب کرد.

رییس جمهور تاجیکستان در برابر توسعه همکاری های اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه همچنین خواستار تشدید تعاملات کشورهای همسود در حوزه امنیت شد.

رحمان با بیان این که امروز نیروهای طالبان تقریبا در 45 درصد افغانستان حضور دارند تاکید کرد: تاجیکستان همچنان در مسیر قاچاق مواد مخدر به کشورهای همسود، یک منطقه حائل است.

وی در بخش دیگری توجه همتایان خود در چارچوب جامعه همسود را به مشکلات مبارزه با ویروس همه گیر کرونا ، تغییرات اقلیم و جرائم سایبری جلب کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دعوت «رحمان» برای تدوین فهرست واحد سازمان های تروریستی در «جامعه همسود»

دعوت «رحمان» برای تدوین فهرست واحد سازمان های تروریستی در «جامعه همسود»