مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آذر 1399 ساعت 07:302020-12-19بين الملل

انتقال نمونه های جمع آوری شده از ماه به آزمایشگاه


کاوشگر چانگ ای 5 چین هفته گذشته با موفقیت ماموریت خود را به پایان رساند و نمونه هایی از ماه را که جمع آوری کرده بود به زمین رساند، حال گزارشها حاکی از اینست که نمونه های مذکور به آزمایشگاه برای بررسی ارسال شده اند.

- کاوشگر "چانگ ای 5" چین هفته گذشته با موفقیت ماموریت خود را به پایان رساند و نمونه هایی از ماه را که جمع آوری کرده بود به زمین رساند، حال گزارشها حاکی از اینست که نمونه های مذکور به آزمایشگاه برای بررسی ارسال شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، طبق گفته سازمان ملی فضایی چین، حدود 1700 گرم سنگ ماه و خاک جمع آوری شده از سطح ماه توسط کاوشگر رباتیک چانگ ای 5 برای انجام تحقیقات برای دانشمندان چینی فرستاده شد.

کپسول بازگشت به زمین کاوشگر چانگ ای 5 که حامل نمونه های ماه بود، برای بازگشایی به آزمایشگاه پکن منتقل شده است و یک گروه از محققان مشتاقانه منتظر فرصتی برای آغاز بررسی و مطالعه نمونه های تازه جمع آوری شده از ماه هستند.

در پکن، سازمان ملی فضایی چین نمونه های جمع آوری شده از ماه را به آزمایشگاه نمونه ماه در رصدخانه ملی نجوم(NAO) تحت نظر آکادمی علوم چین منتقل می کند زیرا آنجا مکانی مناسب برای پردازش و تجزیه و تحلیل نمونه ها است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقال نمونه های جمع آوری شده از ماه به آزمایشگاه

انتقال نمونه های جمع آوری شده از ماه به آزمایشگاه