مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آذر 1399 ساعت 10:502020-12-19اجتماعي

یخ سیاه را بشناسیم


یکی از مهمترین تغییرات جاده در زمستان ظهور پدیده یخ سیاه است که معمولاً با آمدن سرما و شرایط یخبندان کمتر مورد توجه قرار می گیرد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمد حیدری اظهار داشت: یخ سیاه پوشش شفاف و نازک از یخ است که به دلیل ساختار آن به رنگ سطحی در می آید که بر روی آن تشکیل شده است.

وی افزود: هنگامی که بر روی سطح آسفالت تشکیل می شود، به علت ضخامت کم و شفافیت بالا به شکل آسفالت به نظر آمده و رانندگان تصور می کنند که سطح مورد نظر ایمن بوده در حالی که هنگام عبور از روی آن متوجه اختلال در کنترل اتومبیل شده و در نتیجه ممکن است تعادل وسیله نقلیه از بین رفته و دچار حادثه شوند.

  رییس پلیس راه استان کرمانشاه ادامه داد: یخ سیاه معمولا از ذوب شدن و دوباره یخ زدن آب و برف موجود بر روی سطح موجود و یا رطوبتی که از اگزوز خودروها بیرون می آید به وجود آمده و معمولا در شب هنگام و ساعات اولیه صبح که دمای هوا پایین است تشکیل می شود.

وی افزود: هنگام مواجه شدن با این پدیده بهتر است رانندگان خونسردی خود را حفظ و از انجام عکس العمل شدید و عجولانه اجتناب کنند.

حیدری گفت: در این شرایط فرمان را در مسیر مستقیم نگه دارید و از چرخاندن بی مورد آن خوداری کرده و به ترمز ضربه نزنید و پا را به آرامی از روی پدال گاز برداش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یخ سیاه را بشناسیم

یخ سیاه را بشناسیم