مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 آذر 1399 ساعت 20:452020-12-19بين الملل

افزایش امنیت و همکاری اقتصادی درپی افتتاح مرز ریمدان-گبد ایران و پاکستان


یک دیپلمات پیشین کشورمان تاکید کرد: بازگشایی مرز رسمی در هر منطقه ای می تواند کاهش قاچاق و افزایش امنیت را به دنبال داشته باشد.

- یک دیپلمات پیشین کشورمان تاکید کرد: بازگشایی مرز رسمی در هر منطقه ای می تواند کاهش قاچاق و افزایش امنیت را به دنبال داشته باشد.

محسن روحی صفت در گفت وگو با ایسنا درباره بازگشایی مرز ریمدان-گبد میان ایران و پاکستان اظهار کرد: سیاست همسایگی اساس رویه وزارت امور خارجه است که براساس آن ارتباط با همسایگان در اولویت قرار دارد، این مساله در قانون اساسی و برنامه توسعه کشور هم مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود : پاکستان همسایه شرقی ما است و علاوه بر این دارای قابلیت ها و ظرفیت های فرهنگی و تمدنی هستیم و دو کشور از یک فرهنگ و تاریخ مشترک برخوردار هستند و همین مساله موجب ارتباطات بیشتر ایران و پاکستان شده است.

این دیپلمات پیشین کشورمان در پاکستان همچنین بیان کرد: پیش از این تنها مرز میرجاوه از سوی ایران فعال بود و در سایر مرزها ارتباط رسمی نداشتیم در نتیجه همین عامل موجب افزایش قاچاق و حتی نا امنی هم شده بود، لذا مردم منطقه نیاز داشتند تا چنین ارتباطی برقرار شده و بازارچه مرزی که قبلا هم وجود داشت، فعال شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش امنیت و همکاری اقتصادی درپی افتتاح مرز ریمدان-گبد ایران و پاکستان

افزایش امنیت و همکاری اقتصادی درپی افتتاح مرز ریمدان-گبد ایران و پاکستان