ثبت جهانی مینیاتور کافی نیست!یک کارشناس هنری بر این باور است که متاسفانه هم اکنون به دلیل برخی از موضوعاتی که ریشه سیاسی دارد، خیلی از موزه های دنیا، مینیاتور و گنجینه های ایرانی را به اسم خودشان کرده اند و اینگونه معرفی می کنند. - در حال حاضر هر کشوری تلاش می کند که گنجینه های تاریخی جهان را به نام خود کند و در همین راستا نیز برخی از کشورهای عربی از اشیای اصیل و باارزش ایرانی تغذیه می کنند. بهنام کامرانی، کارشناس هنری و مدرس دانشگاه که کیوریتوری برخی از نمایشگاه های هنری را نیز بر عهده دارد، در گفت وگویی با ایسنا درباره ثبت جهانی هنر مینیاتور با همکاری کشورهای ایران، ترکیه، آذربایجان و ازبکستان و در پاسخ به این پرسش که خاستگاه این هنر اصیل به کدام کشور تعلق دارد، اظهار کرد: بر اساس شواهد تاریخی، خاستگاه اصلی مینیاتور ایران است؛ اما کشورهای دیگری همچون ترکیه، هند، ازبکستان و . نیز هنر مینیاتور دارند که جنبه های محلی پیدا کرده و در جای خودشان قابل اعتنا است. او ادامه داد: به طور کلی تمدن ها در طول تاریخ، داد و ستد هنری می کردند و از هم تاثیر می گرفتند؛ به عنوان مثال تاثیرات مینیاتورهای هندی در آثار هنری به جا مانده از دوران صفویه در شهر اصفهان دیده می شود. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |