مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 آذر 1399 ساعت 06:252020-12-20اجتماعي

احساس تنهایی، رهاورد ناهنجار بازی های رایانه ای


نتایج یک پژوهش داخلی در حوزه بازی های رایانه ای و تأثیرات آن بر نوجوانان نشان می دهد که هرچه میزان این بازی ها توسط نوجوانان بیشتر باشد، آن ها بیشتر دچار احساس آزاردهنده تنهایی می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در سال های اخیر بازی های رایانه ای به عنوان یک پدیده اجتماعی در کنار سایر رسانه های صوتی و تصویری مخاطبان زیادی را از میان کودکان و نوجوانان جذب خود کرده اند.

این بازی ها نه تنها بخش قابل توجهی از اوقات فراغت این قشر را به خود اختصاص داده اند، بلکه به نظر می رسد حتی اوقاتی را که آنان باید به انجام تکالیف درسی یا حضور در جمع خانواده اختصاص دهند را نیز در برگرفته اند.

سن شروع بازی ها اغلب از 7 سالگی و اوج آن 12-13 سالگی است.

بازی های رایانه ای دومین سرگرمی بعد از تلویزیون شناخته شده اند و در این زمینه، دو فرآیند رسانه ای شدن و خانگی شدن، توصیف کننده گذراندن بخش زیادی از اوقات فراغت جوانان در جوامع مدرن هستند.

آن گونه که متخصصان اظهار می دارند، 70 درصد جوانان تمایل به بازی های رایانه ای دارند.

در ایران نیز در میان بیش از 20 میلیون کاربری که در کشور وجود دارد، 12 میلیون پسر و 8 میلیون دختر هستند که به طور متوسط حدود 2 ساعت از وقت آن ها در روز به بازی رایانه ای اختصاص دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احساس تنهایی، رهاورد ناهنجار بازی های رایانه ای

احساس تنهایی، رهاورد ناهنجار بازی های رایانه ای