مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 آذر 1399 ساعت 06:552020-12-20بين الملل

تشکیل دولت ائتلاف در محور جنوبی عامل حفظ صلح و ثبات یمن است!


وزیر مشاور امور خارجه عربستان سعودی با اشاره به فرمان تشکیل دولت ائتلافی سعودی و امارات در محور جنوبی یمن، مدعی شد: این اقدام عاملی برای حفظ صلح و ثبات یمن است! - وزیر مشاور امور خارجه عربستان سعودی با اشاره به فرمان تشکیل دولت ائتلافی سعودی و امارات در محور جنوبی یمن، مدعی شد: این اقدام عاملی برای حفظ صلح و ثبات یمن است! به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از النشره، عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه ادعاهایی را در خصوص تشکیل دولت ائتلافی و خودخوانده ریاض و ابوظبی در جنوب یمن مطرح کرد.

وی در این خصوص مدعی شد: تشکیل این دولت عاملی برای حفظ صلح و ثبات یمن است! بر اساس این گزارش، الجبیر اعلام کرد که دولت ائتلافی در جنوب یمن مبتنی بر توافق ریاض میان عربستان و امارات است.

اخیراً عبد ربه منصور هادی رییس جمهور دولت مستعفی و فراری یمن (وابسته به عربستان) دستور تشکیل دولت ائتلافی با نیروهای شورای انتقالی جنوب (وابسته به امارات) در جنوب یمن را صادر کرده است.

این دستور با هدف فعالسازی توافقنامه ریاض میان دولت فراری و مستعفی منصور هادی و نیروهای شورای انتقالی جنوب صادر شده است؛ توافقی که تاکنون اجرا نشده است.

سعودی ها بسیار امیدوار بودند که از رهگذر توافقنامه موسوم به توافق ریاض که در تاریخ 5 نوامبر سال 2019 میلادی میان عربستان و امارات ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل دولت ائتلاف در محور جنوبی عامل حفظ صلح و ثبات یمن است!

تشکیل دولت ائتلاف در محور جنوبی عامل حفظ صلح و ثبات یمن است!