مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 آذر 1399 ساعت 07:452020-12-20پزشكي

بیماری لثه چه علائمی دارد؟


یک دندانپزشک بوی بد دهان، لقی دندان ها، حساسیت دندان ها به حرارت، احساس خارش، درد و تغییر رنگ و خون چکان بودن لثه را از علائم بیماری های لثه اعلام کرد.

- ایسنا/همدان یک دندانپزشک بوی بد دهان، لقی دندان ها، حساسیت دندان ها به حرارت، احساس خارش، درد و تغییر رنگ و خون چکان بودن لثه را از علائم بیماری های لثه اعلام کرد.

دکتر محمدهادی شفق در گفت وگو با ایسنا، تبیین کرد: زمانی می گوییم لثه سالم و طبیعی است که رنگ آن صورتی، بادوام و محکم و به صورت حلقوی دور دندان ها را فراگرفته باشد.

وی اظهار کرد: لثه بافتی است که قسمتی از دندان ها و استخوان در برگیرنده آنها را پوشش می دهد و با رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان بیماری های لثه ایجاد می شود.

این دندانپزشک مطرح کرد: شایع ترین بیماری های لثه ای دو نوع است که اعم از عفونت لثه(Gingivitis) و پریودنتیت(preiodontitis) یا پیوره که عفونت از لثه عبور کرده و استخوان عصب دندان را فراگرفته، است.

وی یکی از مهمترین علل بیماری لثه را جِرم دانست و افزود: علاوه بر جِرم گرفتگی، بهم خوردگی ردیف دندان ها، بهم فشار دادن دندان ها، مصرف بعضی از دارو ها و پرتودرمانی، کمبود ویتامین ها به ویژه ویتامین C، وجود بعضی از بیماری ها، سوءتغذیه و افزایش سن در بیماری های لثه موثر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیماری لثه چه علائمی دارد؟

بیماری لثه چه علائمی دارد؟