مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 آذر 1399 ساعت 09:402020-12-20فرهنگي

نمایش تاریخ چندهزار ساله کرمانشاه در ایتالیا


مدیر پایگاه ملی معبد تاریخی آناهیتا از برگزاری نمایشگاه میراث باستان شناسی کرمانشاه با عنوان دروازه ماد در سالن هنرهای کلاسیک رم ایتالیا خبر داد.

- ایسنا/کرمانشاه مدیر پایگاه ملی معبد تاریخی آناهیتا از برگزاری نمایشگاه میراث باستان شناسی کرمانشاه با عنوان "دروازه ماد" در سالن هنرهای کلاسیک رم ایتالیا خبر داد.

مرتضی گراوند در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به تفاهم نامه سه جانبه سال گذشته بین وزارت میراث فرهنگی، دانشگاه ساپینزا رم و اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه، اظهارکرد: طبق این تفاهم نامه قرار بود گروهی از باستان شناسان این دانشگاه روی تعدادی از آثار تاریخی محور ساسانی کرمانشاه همچون معبد آناهیتا، قلعه یزدگرد، زیج منیژه و عمارت خسرو مطالعات و مستندنگاری های باستان شناسی داشته باشند.

وی تصریح کرد: فاز اول این مطالعات روی معبد تاریخی آناهیتا به مدت حدود یک ماه انجام گرفت و پس از آن مقرر شد که این گروه برای فاز دوم مطالعات به کرمانشاه بازگردند.

مدیرپایگاه ملی معبد تاریخی آناهیتا اضافه کرد: متاسفانه شیوع بیماری کرونا اجرای فاز دوم مطالعات این گروه باستان شناسی را متوقف کرد، لذا بنا به نظر مسئولین این دانشگاه به منظور تداوم همکاری ها برنامه برپایی یک نمایشگاه از آثار تاریخی محورساسانی کرمانشاه در ایتال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایش تاریخ چندهزار ساله کرمانشاه در ایتالیا

نمایش تاریخ چندهزار ساله کرمانشاه در ایتالیا