مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 آذر 1399 ساعت 16:352020-12-20سياسي

کمیسیون انرژی مجلس با انتشار اوراق سلف نفتی در بودجه مخالفت کرد


سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از مخالفت نمایندگان کمیسیون متبوعش با انتشار اوراق سلف نفتی توسط دولت در سال 1400 خبر داد.

- مالک شریعتی در گفتگو با خبرنگار مهر ، در تشریح جلسه امروز (یکشنبه 30 آذرماه) کمیسیون انرژی مجلس از بررسی برخی از تبصره های لایحه بودجه 1400 در بخش نفتی و تصویب تعدادی از پیشنهادات نمایندگان در این راستا خبر داد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به پاسخ رهبر معظم انقلاب به نامه رییس جمهور، بند الف تبصره یک به پیشنهاد نمایندگان اصلاح شد که براساس آن سهم صندوق از فروش نفت تا سقف یک میلیون بشکه در روز، 20 درصد تعیین شد و مازاد بر آن 38 درصد و مقرر شد؛ منابع حاصل از فروش بیش از سقف یک میلیون بشکه نیز به صندوق توسعه ملی واریز شود.

وی افزود: با توجه به اینکه براساس آمار میزان مطالبات صندوق توسعه ملی سررسید شده در سال 1400، بالغ بر 12 و نیم میلیارد دلار خواهد بود عملاً دولت و شرکت ملی نفت می توانند برای منابع حاصل از فروش نفت بر روی 800 هزار بشکه حساب کنند چراکه 20 درصد آن نیز باید به صندوق واریز شود.

شریعتی همچنین از حذف جز 2 بند ب تبصره یک لایحه بودجه 1400 در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: اگرچه قرار بود دولت اجازه داشته باشد نسبت به فروش نفت با اولویت پیش فروش داخلی یا انتشار اوراق مالی اقدام کند اما ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمیسیون انرژی مجلس با انتشار اوراق سلف نفتی در بودجه مخالفت کرد

کمیسیون انرژی مجلس با انتشار اوراق سلف نفتی در بودجه مخالفت کرد