مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 دی 1399 ساعت 01:502020-12-20بين الملل

درخواست وزیر دفاع سابق آمریکا از بایدن برای تنبیه آلمان و ترکیه


درخواست وزیر دفاع سابق آمریکا از بایدن برای تنبیه آلمان و ترکیه - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رابرت گیتس وزیر دفاع پیشین آمریکا در دولت های بوش و اوباما، از دولت احتمالی جو بایدن رییس جمهور منتخب آمریکا خواست که اقدامات تنبیهی علیه متحدان این کشور در ناتو که با روسیه تعامل می کنند، اتخاذ نماید.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک ، گیتس ضمن استقبال از ایده بایدن برای تعامل دوباره با دوستان و متحدان آمریکا، به او توصیه کرد که رویکرد تقابل جویانه دونالد ترامپ رییس جمهور کنونی این کشور در قبال خط لوله انتقال گاز روسیه به آلمان موسوم به نورداستریم2 و فروش سامانه پدافند موشکی روسی اس-400 به ترکیه را حفظ کند.

وی در این باره گفت: آلمان باید نه تنها به دلیل هزینه های نظامی رقت انگیز مورد حسابرسی قرار بگیرد، بلکه باید پاسخگوی معاوضه منافع امنیتی و اقتصادی لهستان و اوکراین با منافع اقتصادی خط لوله نورداستریم 2 از روسیه باشد .

بر اساس این گزارش، وزیر دفاع سابق آمریکا همچنین افزود: خرید سامانه پدافند هوایی روسی اس-400 توسط ترکیه، علی رغم هشدارها آمریکا نیز باید تاوانی داشته باشد.

آنکارا همچنین باید به دلیل اقداماتش در لیبی، شرق مدیترانه و سوریه - که با منافع دیگر متحدان ناتو تعارض داشته و تلاش ها برای رسیدن به صلح را پیچیده می کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست وزیر دفاع سابق آمریکا از بایدن برای تنبیه آلمان و ترکیه

درخواست وزیر دفاع سابق آمریکا از بایدن برای تنبیه آلمان و ترکیه