مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 دی 1399 ساعت 05:052020-12-21سياسي

برای تفکیک اراضی در محدوده قانونی و حریم شهرها چه قوانینی وجود دارد؟


محدوده قانونی در شهرهایی که طرح جامع یا طرح هادی برای آنها تهیه و به تصویب مراجع ذی ربط رسیده باشد، شامل محدوده خدماتی به اضافه محدوده شهرداری تعیین شده طبق ماده 2‏ قانون شهرداری وسیع تر از آن است که در این صورت محدوده اخیرالذکر محدوده قانونی شناخته .

- محدوده قانونی در شهرهایی که طرح جامع یا طرح هادی برای آنها تهیه و به تصویب مراجع ذی ربط رسیده باشد، شامل محدوده خدماتی به اضافه محدوده شهرداری تعیین شده طبق ماده 2‏ قانون شهرداری وسیع تر از آن است که در این صورت محدوده اخیرالذکر محدوده قانونی شناخته می شود که طبق ماده 2‏ قانون شهرداری تعیین می شود.

‏ به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک در شهرهایی که طرح جامع یا هادی برای آنها تهیه و به تصویب مراجع ذی ربط رسیده باشد، در طرحهای مذکور محدوده استحفاظی مشخص شده است، حریم شهر همان محدوده استحفاظی یا نفوذی است و در مورد شهرهایی که طرح جامع یا هادی ندارد و یا محدوده استحفاظی یا نفوذی در طرحهای مذکور تعیین نشده باشد، حریم شهر بر اساس ماده 99‏ الحاقی با قانون شهرداری تعیین می گردد.

‏وزارت مسکن و شهرسازی موظف است زمینهای مورد نیاز برای امر مسکن و خدمات عمومی را ضمن استفاده از کلیه اراضی موات و دولتی در شهرهایی که به موجب این قانون به دلیل عدم تکافوی اراضی مذکور در این شهرها ضرورت آن حتمی است،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای تفکیک اراضی در محدوده قانونی و حریم شهرها چه قوانینی وجود دارد؟

برای تفکیک اراضی در محدوده قانونی و حریم شهرها چه قوانینی وجود دارد؟