مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 دی 1399 ساعت 06:352020-12-21اقتصادي

پیش بینی بازار مسکن در آینده نزدیک و دور


یک کارشناس اقتصاد مسکن با بیان اینکه روند کاهشی قیمتها ابتدا به شکل افت معاملات بروز می کند که هم اکنون شاهد آن هستیم گفت: در کوتاه مدت قیمت مسکن کاهش می یابد اما سایه تورم ساختاری ناشی از سیاستهای غلط پولی و مالی همچنان در میان مدت و بلندمدت اقتصاد کشور را تهدید می کند؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، مهدی سلطان محمدی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: قیمت مسکن بخصوص در سال 1399 فراتر از انتظارات تحلیلگران افزایش پیدا کرد.

اگر از ابتدای سال بر اساس رشد تورم یا نقدینگی می خواستیم انتظارات تورمی را در نظر بگیریم، تصور وضعیت فعلی بازار مسکن قابل پیش بینی نبود.

حتی با توجه به قیمت دلار، رشد بازار مسکن فراتر از انتظار بود.

در واقع جریان احساسی در بازار مسکن حاکم شد و به همین لحاظ احتمال افت قیمتها دور از انتظار نبود که دیدیم در آذرماه این اتفاق افتاد؛ زیرا از ابتدای سال جاری قیمت مسکن در تهران به طور متوسط 10 درصد در هر ماه افزایش یافت که در مجموع رشد 70 درصد رقم تکان دهنده ای محسوب می شود.

وی افزود: از اواسط آبان ماه متاثر از تحولات سیاسی بین المللی و امیدواری برای گشایش در برجام این تصور را ایجاد کرد که درآمدهای نفتی بالا می رود و قیمت ارز کاهش پیدا می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی بازار مسکن در آینده نزدیک و دور

پیش بینی بازار مسکن در آینده نزدیک و دور