مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 دی 1399 ساعت 08:402020-12-21اقتصادي

زنگ خطر صنایع پرآبخواه بیخ گوش باغات تفتیده ی زردآلوی فراغه


دهستان «فراغه» در ابرکوه یزد قطب تولید مرغوبترین زردآلوی کشور است ولی این روزها کشاورزان سخت کوش آن علاوه بر تحمل تمام دشواری های تولید اعم از خشکسالی و دلالان فصل برداشت، - ایسنا/یزد دهستان فراغه در ابرکوه یزد قطب تولید مرغوبترین زردآلوی کشور است ولی این روزها کشاورزان سخت کوش آن علاوه بر تحمل تمام دشواری های تولید اعم از خشکسالی و دلالان فصل برداشت، دل نگرانی تازه ای پیدا کرده اند و آن هم ایجاد یک مجتمع صنعتی پرآبخواه و آلاینده در این منطقه است.

فراغه ، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان ابرکوه در استان یزد و در ورودی این استان از سوی استان فارس است که عمده فعالیت ساکنان آن کشاورزی و باغداری و شاخص ترین تولیداتش زردآلو و آلوچه است.

البته بسیاری معتقدند که علاوه بر زودرس بودن زردآلوی ابرکوه، این محصول از کیفیت بالایی نیز برخوردار است به طوری که آن را مرغوبترین زردآلوی کشور ذکر می کنند.

اهالی و کشاورزان این منطقه در سالهای اخیر با مشکلات متعددی از جمله خشکسالی هایی که سالهاست دامن گیر همه ی استان کویری یزد است و دلالان میوه که به طمع سود بیشتر در فصل برداشت به جیب کشاورزان سخت کوش فراغه ای چشم دارند، مواجه هستند ولی به تازگی موضوع ایجاد یک مجتمع صنعتی پرآبخواه و البته تاحدودی آلاینده که می تواند کشاورزی منطقه را ته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگ خطر صنایع پرآبخواه بیخ گوش باغات تفتیده ی زردآلوی فراغه

زنگ خطر صنایع پرآبخواه بیخ گوش باغات تفتیده ی زردآلوی فراغه