مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 دی 1399 ساعت 08:552020-12-21سياسي

ابتکار جدید دولت روحانی برای دور زدن قانون/ تدوین لایحه برای تبدیل «تخلف» به «قانون»


دولت ابتدا با دور زدن بند «و» تبصره 2 قانون بودجه 99، اقدام دلخواه خود در راستای متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران را انجام داد و حالا با ارسال لایحه ای دوفوریتی که عطف به ماسبق هم می شود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، یکی از محورهای ثابت انتقادگفت: مجلس متأسفانه به طرح های خودش اهمیت می دهد، به لوایح دولت اهمیت نمی دهد که این به نفع ما و کشور نیست .

در این گزارش، یکی از لوایح دوفوریتی دولت را بررسی می کنیم که اخیرا به مجلس شورای اسلامی ارسال شده و هنوز در دستورکار مجلس قرار نگرفته است.

لایحه مذکور، لایحه اصلاح بند و تبصره 2 ماده واحده قانون بودجه 99 است که در جلسه هیئت دولت در تاریخ 19 آذرماه به صورت دوفوریتی به تصویب رسید و رییس جمهور با ارسال نامه ای به رییس مجلس در تاریخ 25 آذرماه، این لایحه را به مجلس ارسال کرد.

*داستان بند و تبصره 2 قانون بودجه 99 چیست؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، در اواسط امسال، شاهد افزایش حقوق بازنشستگان و متناسب سازی آن توسط دولت بودیم به گونه ای که براساس اظهارات محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و تامین اجتماعی، حقوق بازنشستگان کشوری به صورت متوسط 77 درصد افزایش یافت.

این اقدام دولت با استقبال برخی نمایندگان مجلس مثل حمیدرضا حاجی بابایی رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هم مواجه شد زیرا گا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتکار جدید دولت روحانی برای دور زدن قانون/ تدوین لایحه برای تبدیل «تخلف» به «قانون»

ابتکار جدید دولت روحانی برای دور زدن قانون/ تدوین لایحه برای تبدیل «تخلف» به «قانون»