مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 دی 1399 ساعت 10:002020-12-21پزشكي

پای پرانتزی در چه سنی قابل تشخیص است؟


پدیده پای پرانتزی یکی از عارضه های شایع در سنین نوزادی است که عموما آن را می توان در سن یک و نیم سالگی تشخیص داد.

- ایسنا/لرستان متخصص ارتوپدی گفت: پدیده پای پرانتزی یکی از عارضه های شایع در سنین نوزادی است که عموما آن را می توان در سن یک و نیم سالگی تشخیص داد.

بابک صابری در گفت وگو با ایسنا در رابطه با پاهای پرانتزی در کودکان، اظهار کرد: نوزادان معمولاً به دلیل وضعیت قرارگیری بدنشان در رحم مادر با پاهایی پرانتزی متولد می شوند.

وی افزود: وقتی کودکتان شروع به ایستادن و راه رفتن می کند، ممکن است قوس پاهایش آشکارتر شود اما معمولاً پاها به تدریج راست می شوند، تا سه سالگی معمولاً بیشتر کودکان دیگر پاپرانتزی به نظر نمی رسند و تا هفت یا هشت سالگی، پاهای بیشتر کودکان به زاویه ای رسیده است که تا بزرگسالی به همان شکلی که هست باقی می ماند.

صابری ادامه داد: اگر کودکتان در حالت ایستاده، در حینی که انگشتان پایش رو به جلو و مچ پاهایش چسبیده به هم است، زانوهایش با یکدیگر تماس پیدا نمی کنند، نشانهٔ پرانتزی بودن پاهاست.

این متخصص ارتوپدی عنوان کرد: اگر زانوهای کودک شما با هم تماس پیدا می کنند اما مچ پاهایش نه، زانوهایش ضربدری است، داشتن زانوهای ضربدری معمولاً بین سنین سه و شش سالگی آشکارتر است که این وضعیت نیز مثل پاهای پرانتزی، خودبه خود ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پای پرانتزی در چه سنی قابل تشخیص است؟

پای پرانتزی در چه سنی قابل تشخیص است؟