دستورالعمل ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی ابلاغ شدکمیته مرکزی سازمان های تبلیغاتی دستورالعمل ساماندهی آگهی ها و فعالیت های تبلیغاتی در فضای مجازی را با هدف صیانت از حقوقِ مخاطب و تأمین سلامت محتوایِ آگهی هایِ تبلیغاتی، - تصویب و ابلاغ کرد. به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، این دستورالعمل که چندی پیش در کمیته مرکزی سازمانهای تبلیغاتی کشور تصویب شده بود توسط معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ شد. مسئولیت نظارت بر حسن اجرای این دستورالعمل بر عهده دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی با همکاری مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازیِ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. بر اساس این دستورالعمل، رسانه های تبلیغاتی برخط، رسانه های کاربرمحور تبلیغاتی، پیام گستران و دارندگان صفحات و کانال هایی که فعالیت اصلی آن ها تبلیغات است، برای پذیرش و انتشار آگهی در فضای مجازی باید مجوز کانون آگهی و تبلیغاتی دریافت کنند و رسانه های برخط، دیگر رسانه های کاربر محور، صفحات و کانال ها و افراد تأثیرگذار و موتورهای جستجو برای پذیرش و انتشار آگهی باید از طریق اخذ مجوز کانون یا از طریق کانون ها اقدام نمایند. این دستورالعمل در 4 ماده، 39 بند و 3 تبصره در راستای تحقق اهداف طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات مصوب شورای عالی فضای مجازی و اجرای بند 16 ماده 2 قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیین برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |