مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 دی 1399 ساعت 10:452020-12-21سياسي

استفاده از دانش اندیشمندان ایرانی برای دایره المعارف آذربایجان


توفیق نقی اف در دیدار رایزن فرهنگی ایران در باکو خواستار استفاده از دانش اندیشمندان ایرانی در زمینه تدوین و نهایی کردن دایرهالمعارف آذربایجان شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، قربانعلی پورمرجان، رایزن فرهنگی کشورمان در باکو در جریان بازدید از کتابخانه دایره المعارف آذربایجان با توفیق نقی اف، رییس دایره المعارف آذربایجان در محل این انستیتو دیدار و گفت وگو کرد.

توفیق نقی اف در سخنانی، توسعه روابط فرهنگی ایران و جمهوری آذربایجان را باعث استحکام روابط و دوستی بیشتر دو ملت دانست و گفت: تاریخ ناگسستنی ایران و آذربایجان در گذشته نشان داده است که ملت دو کشور با داشتن اشتراکات زیاد تاریخی، فرهنگی و دینی می توانند برای همدیگر پشتوانه خوبی باشند.

مدیر انستیتو دایره المعارف آذربایجان اظهار کرد: این مرکز تاکنون بیش از 120 هزار مقاله تولید کرده و پیشرفت خوبی داشته است و به لحاظ اهمیت دایرهالمعارف، این انستیتو در داخل آکادمی علوم تعریف شده است تا از تحقیقات بنیادین آکادمی بهره مند شویم.

رییس دایره المعارف آذربایجان بیان کرد: ما معتقدیم در تدوین و نهایی کردن دایرهالمعارف آذربایجان باید از اندیشمندان و متخصصین ایرانی استفاده کنیم و کمک رایزنی فرهنگی ایران در باکو می تواند در رسیدن به این هدف، ما را مساعدت کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از دانش اندیشمندان ایرانی برای دایره المعارف آذربایجان

استفاده از دانش اندیشمندان ایرانی برای دایره المعارف آذربایجان