مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 دی 1399 ساعت 10:452020-12-21فناوري

نخستین مرکز نوآوری فضایی گشایش یافت


نخستین مرکز نوآوری فضایی کشور با هدف توسعه فناوری های فضایی، خدمات فضاپایه و نیز ایجاد بستری مناسب جهت توسعه اقتصاد دانش بنیان در حوزه فضا، - آغاز به کار کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، آیین گشایش نخستین مرکز نوآوری فضایی با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مرتضی براری رییس سازمان فضایی ایران و حسین صمیمی رییس پژوهشگاه فضایی ایران، برگزار شد.

پژوهشگاه فضایی ایران، به عنوان متولی توسعه فناوری فضایی کشور، با تاسیس و راه اندازی مرکز نوآوری فضای نو، به دنبال شتاب دهی و توسعه فناوری های فضایی و خدمات فضاپایه، بستری مناسب جهت توسعه اقتصاد دانش بنیان و ایجاد زیست بوم کسب و کار برای فارغ التحصیلان و استارت آپ ها فراهم کرد.

روح الله دهقانی فیروزآبادی، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف و موسس این مرکز نوآوری در خصوص اهداف و ماموریت های این مرکز گفت: در نیمه نخست سال جاری، عملیاتی کردن تاسیس مرکز نوآوری فضایی مصوب شد و به دنبال آن، تاسیس و تجهیز مرکز، توسط پژوهشگاه فضایی ایران آغاز شد.

وی افزود: با توجه به اینکه حوزه فضا به طور عام همه ابعاد زندگی بشر را دربر می گیرد، وقتی از فضا سخن به میان می آید یک پارادایم عمومی مدنظر است؛ از غذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین مرکز نوآوری فضایی گشایش یافت

نخستین مرکز نوآوری فضایی گشایش یافت